Torsdag

Hej och hå vad dagar går fort, sjukt ! Iallfall..
Måste ju börja någonstans och de har hänt ganska mycket på senaste tiden men kan berätta om min gårdag för att ha någonstans att börja iallafall !
Gårdagen började med att jag gick upp till skolan, var där tills ca kl 13.00 och då hämtade morfar upp mig och jag åkte hem till mormor och hjälpte henne med att städa lite,dom renoverar övervåningen så det var massa slipdamm i hela huset och morfar fyller 60 år på påsk så det är mycket att göra så tänkte vara snäll och hjälpa till. Efter vi hade städat lite så tyckte morfar att jag kunde hjälpa honom upp med golv på övervnåningen, FYFAN säger jag bara vad klen jag är ! As tungt och upp för en trappa 100 gånger, hej död tjej! Sen blev det på med gåskorna så gick jag och mormor långpromenad med Rex och pratade massa. Senare var det bara hem och börja med maten och dammsuga lite och till det tog jag ett glas vitt för de tyckte jag att jag var värd hehe.. När jag hade ätit upp maten så kom Thilda hit så att jag färgade hennes hår, och kan ju säga att först skulle jag färga hela hennes hår och jag tyckte färgen var as bra men Thilda ville ha slingor och jag har aldrig slingat så de slutade med kaos och att Thilda fick åka hem med ett hår som inte såg så bra ut, haha!  Efter det gick jag ut med hunden en sväng , men det blev inte långt eftersom klockan var så mycket och vovven hade varit hos min syster hela dagen och lekt med hennes valp.. Så såg alltså min dag ut igår haha.

Nu ska jag och hunden ut på långpromenad, Puss & Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0